Man ska höja sig till barnens nivå

Livet vore roligare om alla tänkte som barn.

"Mamma säger att jag är svartsjuk på Simon, men det är inte sant. Det är bara helt vanligt hat." , 8 år

"När jag slåss med min lillebror får jag inte slå tillbaka. Det gör jag inte heller. Jag biter istället." Pojke, 7 år

"Jag tycker om att slå min syster. Inte medvetslös, bara så att hon förstår allvaret." Pojke, 7 år

"Tjejer har långt hår för att man ska kunna bli kär i dem." Gustav, 6 år

"Jämställdhet betyder att mamman och pappan producerar barnen tillsammans. Förr i tiden var det bara mamman som födde upp barnet, medan pappan gick
fram och tillbaka till banken." Flicka, 7 år


"Jag ska bli polis när jag blir stor. Då ska jag slå alla i huvudet med min batong, särskilt sura gamla tanter som skäller på fotboll." Pojke, 7 år



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0